Cajsa v.35


Vecka 35



Hej!

Den senaste veckan har varit ganska full för mig. Bland annat har jag gift mig sedan jag skrev sist. Kul med fest för 100 pers. Men inte så bra för kreativiteten och konsten. Fjorton tyskar blev dessutom kvar några dagar extra...jag har även jobbat heltid på en förskola och skolat in två nya ettåringar. Men från och med nästa vecka ska jag verkligen kasta mig in i projektet för tills dess har min chef ordnat vikarie måndagar och tisdagar. Då jäklar!


Jag har hunnit skissa lite och tänka kring serien i alla fall. Vissa av anteckningarna kanske är oläsliga för er andra, så jag postar bara bilder nu.

Det här med dramatisk kurva är också något jag funderar kring. Eftersom jag mest gör enrutingar är jag lite ovan vid sånt. Jag har skissat upp en dramatisk kurva (efter bild på internet) och försökt sätta in mina händelser där. I stora drag passar dem. Min pappa har jobbat som manusförfattare. Jag ska försöka ta mig till honom någon dag och få lite tips. 





Skurken med morotsbyxor satsar lejonet i poker





Puddingen spelar kort



En svårighet som uppdagat sig senaste dagarna är att jag har svårt att teckna lejon. Det hade jag ingen aning om! Planen är ju att jag ska göra en serie om en tjej som har en lejonfarm. Nu har jag övat en del och det går lite bättre än först. Jag ska öva mera under helgen.




En flock veganlejon vankar av och an




Jag har också försökt att i stora drag spalta upp händelser i ordning så att jag fått en grov manusplanering. Det har gett mig en lite bättre bild av mitt projekts omfattning.
Uppspaltningen känns bra, så kanske kommer jag välja att göra olika kapitel i boken.

Hoppas ni haft en fin vecka!

Kommentarer

  1. Hej Cajsa! Grattis till bröllop och allt annat. Intressant att upptäcka en svårighet, typ att teckna lejon. Och sen öva. Ser bra ut!

    SvaraRadera
  2. Grattis till bröllop!
    Haha, gillar skurken med morotsbyxor! xD

    SvaraRadera
  3. Grattis till bröllopet! :)
    Och vilka fina morotsbyxor skurken har hehehe! Bra att öva på lejonen, tycker de ser himla rara ut :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Morotsbyxorna är ju fruktansvärt snygga!

    SvaraRadera
  5. Grattis till äktenskapet! Dina lejon är ju jättefina, fast jag förstår att du menar att de inte ser ut som du själv hade tänkt. Vilken vecka du har haft. Det är verkligen en nyckel att man kan skapa förutsättningar för sig själv att jobba med serierna.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar