Ana

HELLO!

Jag heter Ana Hultgren Mejias. Jag gick distansterminen vt-19, vink vink alla "gamla" deltagare! Och vad kul att få träffa ett helt gäng jag inte träffat innan!

Jag är skolkurator och jobbar mån-tis med och kring elever i åk F-6. På tors-fre är jag konstnär/serietecknare/utmattad/morsa/PMS-ig/städtant/nikotingubbe.

Mitt serieprojekt kretsar kring karaktären Babe och karaktären Dr Gris. Dessa är nog samma person. Och ligger oerhört nära författarens/tecknarens egen persona. Dr Gris är den jag försöker vara mellan mån-ons mellan 8-16 och Babe är den jag är resten av tiden.

Förra terminen ritade jag färdigt en serieterapi med Dr Gris kring klimatångest och en kring psykoedukation. Samt några enrutingar/strips med mindfullnessövningar. Och några vardagsnedslag hos Babe.

Dr Gris och Babe kommer kanske mötas så småningom. Eller så kommer de leva i parallella världar dissocierade från varandra. Det får visa sig.
Jag tror att jag kommer fortsätta producera material i ungefär samma anda som tidigare.
Vi ses!



Kommentarer

  1. Hej! Underbar General-iserad ångest lindring!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Ana! Ser mycket fram emot att fortsätta följa Dr Gris och Babe :)) Väldigt roliga och också snygga rum och färgläggning.

    SvaraRadera
  3. Hej, vad kul att vi blir kasskompisar även denna termin :) Ser fram emot mer Babe och mer Dr Gris!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad spännande! Ska bli kul att följa dina serier. :)

    SvaraRadera
  5. Hej Ana! Älskar både Dr Gris och Babe :D Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Hej, det är kul att se hur du skriver lite ( eller myckat kanske ) utefter ditt eget liv, kommer vara trevligt att träffas i septemmber

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vad spännande! Ska bli kul att få se mer! :)

    SvaraRadera
  8. Fina teckningar, det låter intressant!

    SvaraRadera
  9. Hej Ana! Jag skrattade nu högt åt serien om kurragömma med barnen. Jag tycker så mycket om att du lever ett komplext liv med massa olika saker på gång. Livet blir ju lätt så. För mig också.

    SvaraRadera
  10. Hej Ana! Så himla bra att du fortsätter med oss. Mera Babe och dr Gris till folket! /Ida

    SvaraRadera
  11. Hej! Det ser sjovt ud - var vild med kurragömma med barnen :-D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar