Presentation David


          Hej!



Mitt namn är David och jag är en 21-årig kille från Stockholm som tycker om att teckna och spela datorspel.
   Under distansterminen hade jag tänkt fokusera på flera olika serieprojekt som handlar om lite allt möjligt. Mitt mål är att experimentera med olika genrer och teman som jag sällan använder. Jag skulle till exempel vilja teckna mer humoristiska och surrealistiska serier men är även intresserad av att teckna serier som handlar om skräck eller fantasy.
   Innan sommaren tillbringade jag min tid på Skarpnäcks serietecknarlinje. Där jobbade jag bland annat på en längre serie som heter Insomnia. Insomnia är framtids och actionbaserad serie som handlar om mardrömmar, drömmar och sömnlöshet.

Insomnias huvudkaraktär Isaac:



Annat än att teckna serier tycker jag även om att animera och jobba med karaktärsdesign.










Kommentarer

  1. Hej David! Alltid så snygga färgkombinationer!

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Hoppas att du har haft det bra i sommar. Kul att få fortsätta följa ditt arbete. Jag gillar dina karaktärer, så gulliga!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också skräck och surrealism, så roligt med en sån inriktning på dina serier. Som också för övrigt är jättesnygga! Man önskar ju man kunde få läsa mycket mer av allt.

    SvaraRadera
  4. JA! skräck, älskar skräck också. Super intressant med serier om mardrömmar och sömnlöshet. Ska själv försöka mig på något liknade i ett kapitel i min bok. Kul att du animerar! Något jag hade velat bli duktig på någon gång. Hade jättegärna sett dina animationer också. Så nära besläktat med serier ju.

    SvaraRadera
  5. Hej, ska bli kul att få se mer av dina serier och karaktärer. Gillar din karaktärsdesign där man kan se olika poser och ansiktsuttryck.

    SvaraRadera
  6. Hej! Gillar idén med humor och surrealism, blir roligt att följa!

    SvaraRadera
  7. Hej hej! Fina bilder och karaktärsdesign, ska bli kul att följa det du skapar denna termin :)

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Härligt stil du har. Ska bli spännande att följa dina serier. :)

    SvaraRadera
  9. Hej David! Välkommen till distanskursen, kul att få fortsätta följa ditt skapande virtuellt :)) Gillar dina karaktärsdesigner :)

    SvaraRadera
  10. Tjusigt David!
    Modigt att testa på nya genrer och stilar! :D
    Hoppas vi får se mer av Isaac! :)

    SvaraRadera
  11. Hej David och Välkommen till Distansterminen! Jag är glad att du fortsätter med oss. Det låter intressant med humor och surrealism eller skräck/fantasy tycker jag, tänker det passar din tecknings- och berättarstil också, det kan tillföra nåt nytt till serievärlden på ett eller annat sätt! /Ida

    SvaraRadera
  12. Jag gillar dina ideér och genrerval! Ska bli spännande att se dina skapelser.

    SvaraRadera
  13. Hej! Fedt med animation, det ser fedt ud - glæder mig til at følge!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar